Musen & Elefanten

Om konceptet

Det skete i de dage i december engang, hvor Musen & Elefanten satte julehyggen i gang! Og det gør de stadig. Med sin hyggelige Oxford-inspireret indretning fra 1800-tallet sætter baren rammerne for en rigtig hyggelig julefrokost med venner, kolleger, familie eller holdkammerater. De velklædte bartendere tænder ild i pejsen, sætter gamle juleklassikere på og inviterer jer ind til en intim julefrokost spækket med god gammeldags hygge og varm julestemning!

Hvis Musen & Elefanten var en cocktail, ville det være en Old Fashioned. Med høj cigarføring og et gammelt Oxford look i sin indretning tager denne lille, hyggelige bar dig med tilbage til 1800-tallet, hvor der virkelig blev sat pris på gode cocktails, store cigarer og sabler, der kunne åbne en flot flaske med boblende glæde. Her i den lille lejlighed er der plads til store baroner, der skal vende den politiske dagsorden og unge baryler, der bare godt kunne tænke sig at slappe af til et slag Meyer.

Du finder Musen & Elefanten her
Vestergade 21, 1456 København K.

Læs mere og følg med her
Website
Facebook

Menuerne

OBS: Er der gæster i dit selskab, som er vegetarer/veganere eller har andre særlige behov, så tilbyder vi alternative menuer/retter. Beskriv dine ønsker i kommentarfeltet nederst i bookingformularen, så kontakter vi dig og finder en løsning.

Studentermenu

* Menuen er tilgængelig søndag-torsdag ved min. 15 kuverter. Du skal være velkommen til at kontakte os for muligheden for at bestille menuen til fredage og lørdage, vær dog opmærksom på, at der kan være afslag.

Fri bar

Der er inkluderet fri bar i alle menuerne. Fri bar består af husets øl, vin og vand. Andre ønsker til fri bar? Skriv en kommentar i bookingfomularen, så finder vi et godt tilbud til jer.

FAQ


Julefrokosten

Hvad tid starter julefrokosten?

Alle vores julefrokostarrangementer starter kl. 17.30. Har du et særligt ønske til et andet tidspunkt for din julefrokost, er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

Hvordan foregår bookingen af min julefrokost?
  1. Når du har valgt, hvilken by du vil holde jeres julefrokost i, skal du vælge på hvilken bar. Herefter vælger du dato og udfylder dine oplysninger.
  2. Herefter bliver du kontaktet af Gæsteservice, hvor I sammen aftaler nærmere for jeres julefrokost, hvis I fx har særlige ønsker eller behov.
  3. Du modtager herefter en bekræftelse på reservationen – bemærk, at din reservation først er godkendt, når du modtager en bekræftelse fra os på e-mail.
  4. Ca. 3 uger inden julefrokosten bliver du kontaktet af Gæsteservice for at drøfte de sidste detaljer for jeres julefrokost samt evt. tilvalg af drikkevarer.
  5. Herefter modtager du en faktura på beløbet, som skal være betalt senest 9 dage inden julefrokosten. Den præcise dato vil fremgå af fakturaen.
Er min bestilling bindende, eller kan jeg afbestille igen?

Såfremt julefrokostarrangementet er bekræftet, skal afbestilling ske skriftligt, og således at afbestillingen er kommet frem til REKOM senest 7 dage inden datoen for afviklingen af arrangementet. Læs mere nederst på siden under ”Generelle betingelser for bekræftelse og afbestilling af arrangementer”. Har du spørgsmål eller tvivl frem til afholdelse af julefrokosten, kan du løbende kontakte Gæsteservice her.

Kan jeg ændre i min bestilling, efter jeg har booket?

Ja, det er muligt at tilføje flere gæster til din julefrokost løbende, men det er kun muligt at nedjustere antallet af deltagere op til 4 uger før datoen arrangementet, hvorefter man binder sig til antallet af gæster, som man har tilmeldt. Læs mere nederst på siden under ”Generelle betingelser for bekræftelse og afbestilling af arrangementer”. Har du spørgsmål eller tvivl frem til afholdelse af julefrokosten, kan du altid kontakte vores Gæsteservice her.

Hvordan foregår betalingen?

Vi sender en faktura for betaling ca. 14 dage inden din julefrokost, hvorefter betaling skal ske senest 7 dage før afholdelse af arrangementet. Det er muligt at få tilsendt en faktura tidligere, hvis det skulle ønskes.

Kan jeg få privat lokale til mit julefrokostselskab?

Som udgangspunkt afholdes julefrokosten i et lokale, hvor flere selskaber sidder og spiser. Nogle barer tilbyder dog private lokaler, afhængigt af antallet i det enkelte selskab. Du kan se mere under hver enkel bar eller kontakte vores Gæsteservice for yderligere informationer her. Se oversigten over barer her:

København
Aalborg
Aarhus
Fyn
Har barerne eget køkken?

SKAAL i København har eget køkken og har derfor en anderledes menu end de andre barer på julefrokostibyen.dk.
Alle øvrige barer får leveret menuen fra dygtige cateringselskaber. Derfor gør vi opmærksom på, at det ikke er muligt at tilkøbe ekstra mad på aftenen. Derudover er det værd at bemærke, at julefrokosten serveres lun.

Kan man lave om i menuerne?

Det er desværre ikke muligt at lave om på indholdet i menuen. Hvis der er en vegetar/veganer iblandt selskabet, tilbyder vi naturligvis en speciel menu.

Efterfesten

Er entré til baren inkluderet i menuprisen?

Ja, entré er inkluderet i prisen. Det gælder dog ikke garderobe, medmindre man holder efterfesten på den samme bar, som man spiser.

Er det nødvendigt at reservere bord efter selve julefrokosten?

Klokken 22:00 åbner baren op for andre gæster, og medmindre man har reserveret borde til efterfesten, så kan det forekomme, at bordene er reserveret til andre selskaber. Vi råder derfor vores julefrokostgæster til at reservere borde til efterfesten, når I booker jeres julefrokost. Når du reserverer jeres julefrokost, er det også muligt at reservere plads til efterfesten og tilkøbe bordpakker til favorable priser.

Er det muligt at rykke videre til en anden bar efter selve julefrokosten?

Hvis I har lyst til at feste videre på en af vores mange andre barer, end det sted I holder julefrokosten, er dette ikke noget problem. Vores barer spænder bredt over en lang række koncepter – fra bodega til natklub – og vi arrangerer gerne, at I kan rykke videre til en anden bar, end den I har holdt julefrokosten på. Når du bestiller julefrokosten, kan du vælge, hvilken bar I ønsker at afholde julefrokosten på, og hvor efterfesten skal foregå.

Betingelser

Hvilke adgangskrav er gældende?

Aldersgrænsen på alle barer og natklubber er min. 18 år. Alle gæster i selskabet skal derfor være fyldt min. 18 år for at kunne deltage i julefrokosten.

Er der et minimum antal gæster, vi skal være for at booke en julefrokost?

Der er forskellig minimum antal for de forskellige byer og menuer. I er altid velkomne til at forhøre jer, om mulighederne hvis i er en mindre gruppe! Vær opmærksom på, at der kan være krav til et minimum antal, hvis man ønsker privat lokale. Kontakt Gæsteservice for yderligere informationer omkring muligheder og vilkår her.

Generelle betingelser for bekræftelse og afbestilling af arrangementer

Generelle vilkår for Julefrokostibyen.dk

1. ADGANGSKRAV

§ 1.1 Aldersgrænse
Aldersgrænsen på alle barer og natklubber tilknyttet julefrokostibyen (Rekom Group A/S, CVR nr. 19 41 52 01, herefter ”REKOM”) er min. 18 år. Alle gæster i selskabet skal derfor være fyldt min. 18 år for at kunne deltage i julefrokosten. De gældende aldersgrænser for den enkelte bar og natklub kan ses på det enkelte venues website.

§ 1.2 Dresscode
På de enkelte venues kan der være en dresscode som deltagerne i arrangementet opfordres til at overholde. Hvor det er aktuelt, vil du blive oplyst nærmere herom når vi kontakter dig for indgåelsen af den endelige aftale om afholdelse af arrangementet.

§ 1.3 Minimum antal gæster
Der er som udgangspunkt ikke et minimum for antal deltagere til vores julefrokostarrangementer. Dog kan der være krav til et minimum antal, hvis man ønsker privat lokale. Når vi kontakter dig for indgåelsen af den endelige aftale om afholdelse af arrangementet, vil vi oplyse dig om de gældende muligheder og vilkår.

§ 1.4 Adgang til venue
I forbindelse med afviklingen af julefrokostarrangementet kan der være adgangskontrol og kødannelse på det venue, hvor arrangementet skal afvikles. Du opfordres til at give alle deltagere besked om at møde op i god tid. REKOM påtager sig intet ansvar for forsinkelser som følge af kødannelse ved adgangen til venuet, idet REKOM ikke kan tilsidesætte gældende regler for adgangskontrol.

§ 1.5 Anvisninger fra REKOM
Samtlige deltagere i julefrokostarrangementet vil være forpligtet til at følge anvisningerne fra personale og vagtpersonale på det venue, hvor arrangementet afholdes. Det enkelte venue er berettiget til at bortvise personer, som ikke overholder personalets anvisninger.

2. BEKRÆFTELSE OG AFBESTILLING AF ARRANGEMENTER
§ 2.1 Generelle betingelser for bekræftelse og afbestilling af arrangementer
Du vil modtage vores ordrebekræftelse på afholdelsen af julefrokostarrangementet på den mail, som du har oplyst i forbindelse med udfyldelsen af formularen på julefrokostibyen.dk.
Når du har modtaget vores ordrebekræftelse på afholdelsen af julefrokostarrangementet, er aftalen endelig og bindende. Du har dog mulighed for at foretage ændringer i arrangementet efter de regler, der fremgår af disse generelle betingelser.

§ 2.2. Skriftlig bekræftelse
Aftalen om afholdelsen af julefrokostarrangementet er først endelig, når vi har sendt dig en skriftlig ordrebekræftelse.
Den skriftlige ordrebekræftelse vil indeholde oplysninger om:

  • den aftalte menu og øvrige ydelser, – dato og tidsramme for arrangementet, – arrangementets samlede pris, – specifikation af drikkevarer, herunder f.eks. om vinmenu, vin ad libitum og fri bar, – reservationsgebyrets størrelse og depositum, – særlige omkostninger hvis arrangementet strækker sig ud over den almindelige lukketid, og – øvrige særlige vilkår.

§ 2.3 Afbestilling
Såfremt julefrokostarrangementet er bekræftet, skal afbestilling ske skriftligt, og således at afbestillingen er kommet frem til REKOM senest 7 dage inden datoen for afviklingen af arrangementet.

§ 2.4 Betaling for afholdte omkostninger
Såfremt du giver meddelelse til REKOM om afbestilling, er du forpligtet til at betale REKOMs afholdte omkostninger for ydelser, der ikke kan afbestilles, eksempelvis musik, optrædende kunstnere, særligt indkøbte varer, lejet materiel og lignende. REKOM er på forlangende forpligtet til at fremvise dokumentation for de afholdte omkostninger.

§ 2.5 Manglende fremmøde
Ved manglende fremmøde på datoen for afviklingen af arrangementet, har REKOM krav på betaling af den fulde aftalte pris for afvikling af hele arrangementet, herunder afholdte omkostninger i henhold til pkt. 2.4.

3. ÆNDRINGER I ARRANGEMENTET
§ 3.1 Ændringer
Ændringer i arrangementet i forhold til den fremsendte ordrebekræftelse skal ske skriftligt i henhold til de tidsfrister, der er fastsat i nærværende betingelser.
Ændringer er kun gyldigt vedtaget, såfremt de er tiltrådt skriftligt af begge parter.

4. RESERVATIONSGEBYR OG DEPOSITUM
§ 4.1 Reservationsgebyr
Såfremt du skal betale et reservationsgebyr, vil dette fremgå af ordrebekræftelsen, hvori der også vil være fastsat en frist for betaling.
Betales reservationsgebyret ikke rettidigt, er REKOM berettiget til at annullere aftalen, uden at du kan gøre krav gældende mod REKOM.
Gebyret vil blive fratrukket ved den endelige afregning, men refunderes ikke ved eventuel afbestilling, uanset på hvilket tidspunkt afbestillingen foretages.

§ 4.2 Depositum
Såfremt du skal betale et depositum, vil dette fremgå af ordrebekræftelsen.
Betales depositum ikke rettidigt, er REKOM berettiget til at annullere aftalen, uden at du kan gøre krav gældende mod REKOM.
Depositum vil blive fratrukket ved den endelige afregning.
Ved rettidig afbestilling tilbagebetales depositum.
Ved for sen afbestilling er REKOM berettiget til at anvende depositum til betalinger i henhold til pkt. 2.4, 2.5 og 2.6, uden at REKOM derved giver afkald på betalinger i henhold til den indgåede aftale og disse generelle betingelser.

5. AFLYSNING ELLER OMPLACERING
§ 5.1 Aflysning
REKOM er berettiget til at aflyse arrangementet, såfremt dette sker senest 4 uger før afviklingen af arrangementet, uden at du kan gøre krav gældende i anledning heraf. Se endvidere punkterne i afsnit 7.

§ 5.2 Omplacering
Såfremt REKOM aflyser arrangementet er REKOM berettiget til at tilbyde, at arrangementet afvikles på et andet venue, end det oprindelig aftalte, mod at REKOM reducerer den aftalte pris med 10 %. Såfremt du afslår REKOMs tilbud om omplacering, bortfalder aftalen. Der kan i så fald ikke kræves godtgørelse i henhold til bestemmelserne i pkt. 5.1.

6. REKLAMATION
§ 6.1 Skriftlig reklamation
Såfremt du ønsker at reklamere over afviklingen af arrangementet skal du afgive en skriftlig reklamation til REKOM.

§ 6.2. Reklamationsfrist
Reklamationen skal for at være rettidig være modtaget hos REKOM senest 1 uge efter afviklingen af arrangementet.

§ 6.3 Reklamationens indhold
Reklamationen skal være specifik med angivelse af de konkrete forhold vedrørende afviklingen af arrangementet, som du ikke mener har været i overensstemmelse med den indgåede aftale.

7. ANSVARSBEGRÆNSNING
§ 7.1 REKOMs ansvar
REKOM er alene ansvarlig, såfremt det kan påvises, at REKOM har handlet forsætligt eller groft uagtsomt.
REKOMs erstatningsansvar er begrænset til REKOMs avance ved det aflyste arrangement, jf. også pkt. 5.1.

§ 7.2 Force majeure
Omstændigheder, som REKOM ikke er i stand til at have indflydelse på, det være sig tredjemands arbejdskonflikt/strejke, brand, naturkatastrofer, krig eller krigslignende tilstand, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør eller uroligheder i større omfang, importforbud eller underleverancer, der skyldes nogle af de anførte forhold og som ikke kun på særdeles byrdefulde vilkår kan erstattes, medfører ansvarsfrihed for REKOM, såfremt ovennævnte forhindrer arrangementsafvikling eller gør arrangementsafviklingen urimelig byrdefuld.

7.3 Aflysning af andre årsager

Såfremt REKOM ikke er i stand til at afvikle arrangementet, bordbookningen, mv., som følge af sundhedsmæssige forhold, herunder pandemi, epidemi eller lignende sygdomsudbrud, offentligretlige begrænsninger eller påbud om nedlukning, restriktioner som gør at arrangementet ikke kan gennemføres, karantæner, eller lignede forhold, er REKOM berettiget til uden varsel at aflyse arrangementet, mv., uden at der kan gøres ansvar af nogen art gældende mod REKOM, herunder krav om erstatning eller afslag.

8. TVISTLØSNING
§ 8.1 Lovvalg
Den indgåede aftale, hvori disse generelle vilkår indgår som en integreret del, er underlagt dansk ret.

§ 8.2 Værneting
Enhver tvist vedrørende aftalen skal løses ved de almindelige domstole med Københavns Byret som værneting.

Info om venuet

Wifi

3 min. gang fra Rådhuspladsen

2 etager

Begrænset dansemulighed

Musik hele natten

Rygning tilladt i hele huset

Info om venuet

Wifi

3 min. gang fra Rådhuspladsen

2 etager

Begrænset dansemulighed

Musik hele natten

Rygning tilladt i hele huset

Vi tilbyder følgende pakker

Studentermenu

269,- pr. person

2 timers fri bar

Menuen
  • Marinerede sild m karrycreme & ærteskud
  • Hjemmerørt hønsesalat med asparges, syltede rødløg & sukkerærter
  • Lun fiskefilet med grov remoulade og citron
  • Leverpostej m bacon
  • Hertil medfølger rugbrød med smør
  • Flæskesteg med laurbærsalt & sprøde flæskesvær apart og timian
  • Pandestegte frikadeller med løg & syltede rødbeder
  • Langtidstilberedt barberi andebryst med flagesalt & rosmarin
  • Rødkål med appelsinskal & julekrydderier
  • Sprød vintersalat med grønkål, soltørrede tranebær & dansk honning vinaigrette
  • Små ovnbagte kartofler m flagesalt og urteolie
  • Julesovs m urter, ribsgele & portvin
  • Ris á la mande med vanilje, ristede mandler & kirsebærsauce
Inkl. 2 timers fri bar

prisen er inkl. moms.

Favoritmenu

399,- pr. person

2,5 timers fri bar

Menuen
  • Marinerede sild m karrycreme & ærteskud
  • Hjemmerørt hønsesalat med asparges, syltede rødløg & sukkerærter
  • Lun fiskefilet med grov remoulade og citron
  • Leverpostej m bacon
  • Hertil medfølger rugbrød med smør
  • Flæskesteg med laurbærsalt & sprøde flæskesvær apart og timian
  • Pandestegte frikadeller med løg & syltede rødbeder
  • Langtidstilberedt barberi andebryst med flagesalt & rosmarin
  • Rødkål med appelsinskal & julekrydderier
  • Sprød vintersalat med grønkål, soltørrede tranebær & dansk honning vinaigrette
  • Små ovnbagte kartofler m flagesalt og urteolie
  • Julesovs m urter, ribsgele & portvin
  • Ris á la mande med vanilje, ristede mandler & kirsebærsauce
Inkl. 2,5 timer fri bar

prisen er inkl. moms.

Luksusmenu

749,- pr. person

Fri bar hele natten

Menuen
  • Marinerede sild m karrycreme & ærteskud
  • Hjemmerørt hønsesalat med asparges, syltede rødløg & sukkerærter
  • Lun fiskefilet med grov remoulade og citron
  • Leverpostej m bacon
  • Hertil medfølger rugbrød med smør
  • Flæskesteg med laurbærsalt & sprøde flæskesvær apart og timian
  • Pandestegte frikadeller med løg & syltede rødbeder
  • Langtidstilberedt barberi andebryst med flagesalt & rosmarin
  • Rødkål med appelsinskal & julekrydderier
  • Sprød vintersalat med grønkål, soltørrede tranebær & dansk honning vinaigrette
  • Små ovnbagte kartofler m flagesalt og urteolie
  • Julesovs m urter, ribsgele & portvin
  • Ris á la mande med vanilje, ristede mandler & kirsebærsauce
Inkl. fri bar hele natten

prisen er inkl. moms.

Book julefrokost nu

Ups, vi kan se du bruger en ad-blocker!

Julefrokost i byen virker bedst hvis du slår din ad-blocker fra.
Men bare rolig, vi viser ingen unødvendige reklamer af den grund.